Systém pro řízení letového provozu
ALS je založen na unikátním konceptu parametrizace, která činí toto řešení snadno přizpůsobitelným vašim specifickým provozním potřebám. Tým ATC odborníků je připraven přizpůsobit systém s ohledem na místní situaci a podmínky se zajištěním maximálního komfortu pro vaše řídící letového provozu.
VŠECHNA DATA (RADAROVÁ I NERADAROVÁ) PŘÍSTUPNÁ Z OBOU ŘÍDÍCÍCH POZIC | Oba řídící letového provozu - EC i PLC mají přístup ke stejným funkcím, což vede k lepší zastupitelnosti a provozní bezpečnosti. |
---|---|
ODOLNÁ CWS | CWS přebírá řadu serverových funkcí, které činí CWS více nezávislou. Díky tomu může CWS bezproblémově pracovat také v případě nedostupnosti serveru. |
KOMPLEXNÍ INFORMACE O POLOZE | ALS nabízí logicky uspořádané a vizuálně zajímavé zobrazení všech typů informací o poloze (letový plán, ADS-C, radarová informace). Tyto prvky zajišťují fungování systému v režimu stripless. |
HLADKÝ PRŮBĚH KOMUNIKACE MEZI ŘÍDÍCÍM – PILOTEM A ŘÍDÍCÍM-ŘÍDÍCÍM | V rámci systému ALS je integrován Datalink CPDLC, který může být řízen řídícím letového provozu z rozhraní pracovního stanoviště. SYSCO je poskytováno jako součást OLDI. |
ŠIROKÉ MOŽNOSTI ZOBRAZOVÁNÍ A PREZENTACE NERADAROVÝCH DAT | Prezentaci neradarových dat (papírové, elektronické stripy) lze upravit podle místního prostředí. Všechny údaje elektronických stripů jsou editovatelné a je možné jejich okamžité sdílení. |
SAFETY NETS, MONITOROVÁNÍ CÍLŮ A MTCD | Tyto moduly jsou nabízeny jako nedílná součást systému ALS. |
SNADNÉ NASTAVENÍ DÍKY VYSOKÉ ÚROVNI PARAMETRIZACE | ALS lze snadno uzpůsobit specifickým potřebám řídících letového provozu, například HMI barvy a ovládání, rozvržení e-stripů, pravidla pro předávání stripů, Safety Nets atd. |
MODULY PRO STATISTIKU A FAKTURACI | Nastavitelné v souladu s místními pravidly účtování. |
ZABEZPEČENÍ DAT | V případě výpadku CWS jsou klíčová data a funkce k dispozici na pozici supervizora, včetně možnosti tisku stripů. |
FUNKCE PRO ZÁZNAM A PŘEHRÁVÁNÍ | ALS umožňuje nahrávat a znovu přehrávat všechny provozní údaje včetně hlasové komunikace. Záznam je využitelný pro vyhodnocení výjimečných událostí. |
REDUNDANCE HW A SNADNÉ PŘEPÍNÁNÍ | ALS byl vyvinut s ohledem na výkon zálohování a plnou hardwarovou redundanci. Funkce přepínání ALS systému zaručuje nepřetržitý provoz systému. |
---|---|
ROZŠÍŘENÁ SEKTORIZACE CWS | V případě výpadku CWS je ALS schopen rychle a bezpečně sektory přerozdělit. Sektory jakékoli CWS mohou být bezproblémově převedeny do jiných CWS. |
OTEVŘENÁ ARCHITEKTURA | Otevřená architektura systému ALS umožňuje dodat řešení šité na míru, které může být postupně rozvíjeno a měněno podle Vašich provozních potřeb. |
---|---|
DISTRIBUOVANÝ SYSTÉM | ALS zajišťuje distribuci výpočtů mezi jádrem a použitými moduly, které činí celý systém odolnějším. Například CWS přebírá řadu serverových funkcí, což snižuje riziko přetížení operacemi. |
SPOLEHLIVOST A ROBUSTNOST | Vysoká dostupnost a spolehlivost systému je podporována hardwarovou redundancí a rychlým přepínáním softwaru. Přepnutí na záložní server je téměř nerozpoznatelné. |
PŘIZPŮSOBITELNÝ AIS MODUL | Všechny potřebné údaje pro leteckou informační službu (AIS, MET, výstražné frekvence atd.) lze zobrazit na samostatné obrazovce nebo v samostatném okně na displeji CWS (v závislosti na vlastním nastavení). |
FLEXIBILITA PŘEHLEDOVÝCH DAT | Tracker zpracovává údaje z radaru, pasivního radaru a ADS-C data. Nejpřesnější dostupné údaje jsou vybírány na základě vypočítávání polohy. V případě nepřítomnosti přehledových dat (v oblastech bez radarového pokrytí), se na CWS displeji zobrazuje letový plán tracků vypočítaný FDPS. |
SNADNÉ NASTAVENÍ INTEROPERABILITY | Interoperabilita je definována v "Data setu" připraveném na zakázku, a lze jej tak rychle přizpůsobit místnímu způsobu koordinace a podmínkám přenosu. |
PROPRACOVANÝ OBOUSMĚRNÝ AFTN MODUL | AFTN Daemon zpracovává nejen příchozí AFTN zprávy, ale umožňuje též sestavit a distribuovat všechny druhy AFTN zpráv. |
KOMPLEXNÍ DOHLED A ŘÍZENÍ | Monitorovací modul je nedílnou součástí celého systému. Nepřetržitě generuje přehled o stavu a možných chybách jednotlivých položek systému ALS. Včasná varování umožňují eliminovat závažnější poruchy. |
OLDI V SOULADU SE STANDARDY EUROCONTROLU | Modul je nedílnou součástí systému ALS. Je nastavitelný dle lokálních potřeb a je možné jej deaktivovat. |
MODERNÍ PREDIKCE 4D TRAJEKTORIE | ALS nabízí špičkové funkce jako je například způsob predikce 4D trajektorie. Ta je řízena pokročilou extrakcí tratě, která běží v rámci AoI (Area of Interest). Výpočet ETO a nadmořské výšky je obohacen aktuálními informacemi z radaru a výsledky jsou založeny na výpočtech využívajících parametry výkonu letadel. To vede k přesné predikci nadmořské výšky. |
DATALINK PRO OBLASTI BEZ RADAROVÉHO POKRYTÍ | ALS je schopen využívat Datalink funkcí (jako je CPDLC a ADS-C) pro oceánské oblasti nebo oblasti bez radarového a rádiového pokrytí. |
Multitracker systém zpracovává všechny druhy zdrojů přehledových dat (i novodobé jako je multilaterace a ADS-B / C). Využívá pokročilé postupy sledování a vytváří konsolidovaný obraz vzdušné situace v reálném čase. Vzhledem ke své efektivitě, interoperabilitě a minimálním požadavkům na HW, mohou být aplikovány v systémech vyžadujících maximální výkon a rychlou odezvu.
ALS CWS / Ground CWS poskytuje řídícím jasně strukturované zobrazení letecké/pozemní situace se začleněním přehledových dat a letových plánů. Informace o pozici jsou přijímány pomocí trackeru a zobrazeny v okně hlavního a vedlejšího radaru společně s ostatními informacemi o letadle zobrazeném na pozadí barevné mapy AoI (Area of Interest - oblasti zájmu). Letové plány jsou obdrženy pomocí FDPS (Flight Data Processing System - systému pro zpracování letového plánu) a jsou plně přizpůsobitelné elektronickým stripům. ALS CWS automaticky přiřazuje letové plány k jednotlivým trackům.